Korte geschiedenis van onze kerkelijke gemeente Korte geschiedenis van onze kerkelijke gemeente

Niekerk

De kerk is in de 12e eeuw gebouwd en telt ongeveer 150 zitplaatsen. In het begin van de 19e eeuw stond er in de toenmalige burgerlijke gemeente Oldekerk één kerk in Niekerk: de Hervormde Kerk. Naast de kerk bevindt zich een bijgebouw, ‘De Zaaier’. Tegenover de kerk staat de voormalige pastorie, deze wordt verhuurd en is nog steeds eigendom van de Protestantse Gemeente Niekerk-Oldekerk-Faan-Enumatil

Oldekerk
In 1856 is de Gereformeerde Kerk in Oldekerk opgericht. Het huidige kerkgebouw, waarin ongeveer 450 mensen plaats kunnen nemen, dateert uit 1967. Naast en achter de kerk bevinden zich vijf vergaderzalen en een jeugdhonk. Tegenover de kerk staat de pastorie (bouwjaar: 1978).

In 2013 zijn de Hervormde Gemeente Niekerk en Gereformeerde Kerk Oldekerk gefuseerd tot de Protestantse Gemeente Niekerk-Oldekerk-Faan. 't Faan is een buurtschap ten oosten van Niekerk. De voormalige Nederlands Hervormde kerk in Niekerk heet nu: de Liudgerkerk en is gevestigd aan de Zandumerweg. De voormalige Gereformeerde kerk in Oldekerk heeft de naam Ichthuskerk gekregen en is gevestigd aan de Eekebuursterweg.

Enumatil
Op 1 juli 2016 is de Protestantse Gemeente Niekerk-Oldekerk-Faan samengevoegd met de Gereformeerde Kerk van Enumatil. Hierdoor is de naam PG NOF aangevuld met de E van Enumatil: PG NOFE.
Voluit: Protestantse Gemeente Niekerk-Oldekerk-Faan-Enumatil.